söndag 14 oktober 2012

Halloween-sminkning kanske?

Jag älskar att kolla på smink-tutorials på youtube, och på senaste tiden har jag kollat alldeles för många... Men trots att jag inte kan låta bli att köpa en del smink brukar jag bara sminka mig väldigt diskret. =P

Jag har funderat på att testa nåt lite färgglatt till Halloween, nåt orange kanske, eftersom jag ändå bara lär träffa folk jag känner väl. =P
Så var jag på ÖoB och råkade hitta en "Beauty Wallet" från True Gold. Det är ett plånboksliknande (antar jag?) fodral med 25 små metalliska ögonskuggor, för 40 kr. Det tyckte jag var lagom att leka lite med. =)
Det fanns tre varianter, och jag valde den med rosa fodral, för de färgerna var Halloweenigast.

På kvällen, innan jag tvättade bort dagens diskreta smink, testade jag färgerna. De är riktigt bra för det priset! Hade inte tänkt blogga det, men jag testade att fota, för att se om metall-känslan skulle fastna på kort, och det syns okej..

Eftersom det kanske inte blir nåt till Halloween ändå får ni se det nu.


Jag såg att jag har liiite guld-brunt i ögonen, som matchar ögonskuggan. =P


Jag gjorde en gradering från guld till koppar-orange till brunt, med en annan matt brun ögonskugga som skuggning, lite skimrigt vitt i ögonvrån och en supertunn gel-eyeliner. Och mascara förstås.


Här är paletten. Var tyvärr tvungen att fota den med blixt, så färgerna ser lite tråkigare ut än i verkligheten.


Får se om det blir samma, nåt annat eller inget till Halloween. =)

5 kommentarer:

  1. Så fint! När jag kollade bilderna innan jag läste så trodde jag det var bilder från internet på någon annan..! :P
    Färgen matchar dig jättebra, som du skrev.
    40 kr bara? Fick ha-begär nu... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej, det var jag.. ^_^
      Jaa. Tror jag har dåligt inflytande på dig.. =P
      Jag är nästan sugen på att köpa en av de andra också. =)

      Radera
  2. Coolt. :)
    Jaa, lite kanske. Men jag gillar det. :)
    Gör det! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra. =)
      Nja, jag tror inte jag behöver en till, egentligen..

      Radera
  3. Halloween make-up tutorial uppe & tips på klädsel!

    Kommentera gärna vad du tycker och ge gärna tips på tutorials jag ska göra!

    Fin blogg!
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...