tisdag 18 september 2012

En oväntad vänskap

Idag blev jag bjuden på bio av en.. bekant/vän/f.d. arbetskamrat? som hade fått tag på gratisbiljetter från SF till Bioklubbens medlemskväll. Det var förhandsvisning av den franska komedin En oväntad vänskap, och de bjöd på popcorn och läsk.

Jag hade inte läst några recensioner eller sett någon trailer innan, jag hade bara läst att den fick bra betyg, så jag hade inga förväntningar. Det var antagligen bra, för jag gillade verkligen filmen!
Den var mycket roligare än jag trodde den skulle vara, jag vet inte om jag nånsin har sett någon film där publiken skrattade så mycket förut. Den var sådär lagom mys-trevlig också. ^_^

Vi satt på elfte raden av tolv, och jag har knappt aldrig suttit så långt bak på bio förut. (Förutom när jag var liten och såg Skönheten och Odjuret, och satt längst bak.)


Popcorn!


Jag satt och tänkte att den ena skådespelaren, François Cluzet, var väldigt lik Dustin Hoffman, och det är det fler som tycker, har jag läst. =)
Båda huvudrollsinnehavarna var förresten väldigt bra. Jag rekommenderar alla att se den här filmen!
Oh, och för första gången (tror jag?) som jag har varit med om klappade publiken händerna efter filmen.


Den får 5 av 5.. nånting av mig. Jag borde hitta på ett betygssystem för filmer till min blogg. Det ska jag fundera på... ^-^
Funkar det här?
Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Kul!
    Det ante mig att den var bra!
    Högsta betyg alltså? Inte illa! Hjärtana funkar bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde. Men det var en väldigt bra publik också. =)

      Jaa, på sitt sätt får den högsta betyg. ^_^

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...