torsdag 5 juli 2012

Nautical Nails

Jag har varit sugen på sjömans-inspirerade naglar länge, och jag tyckte det passade nu när det är sommar. =) Jag har dessutom velat testa att maskera naglarna med tejp, och eftersom jag ville ha randiga naglar nu passade det också bra. ^_^

Om det inte tog längst tid någonsin, så är de i alla fall i topp 3 tidsmässigt, för det tog rätt många timmar att göra, sammanlagt. =P
Men det var kul! Jag har aldrig haft så roligt när jag målat naglarna nån gång som när jag drog bort tejpen och hade "perfekta" randiga naglar! (De är inte perfekta, men mycket bättre än om jag hade målat linjer på fri hand.)
Jag måste definitivt göra randiga naglar igen! Det är synd att det tar ett tag, för jag har massa idéer om färger jag vill testa ihop. =)

Här är de!


Jag klippte en massa små, smala tejp-remsor, och när det vita hade torkat satte jag tre remsor på en nagel, målade blått, och drog bort tejpen direkt. Sen fortsatte jag med nästa. Jag lyckades göra klart alla naglar utan att kladda, trots alla små nagellacks-kladdiga tejp-remsor jag hanterade! =P

Det här är min favorit, tror jag. =)



Jag velade en massa, och testade olika blåa, men till slut kom jag på att jag hade ett nail art-lack med snygg blå färg. Och det bästa är att det är meningen att nail art-lack ska täcka i ett lager, så det blev perfekt till det här. =)

Bilderna målade jag först på plast, så här, och satte fast på naglarna när de torkat.

Jag testar ett nytt underlack också, Sally Hansen Miracle Cure, som är till för torra och skiviga naglar. Förhoppningsvis kan det få mina naglar att hålla lite bättre. =)

Jag använde:

Sally Hansen - Miracle Cure (underlack)
China Glaze - White On White (vitt)
Kiss Nail Art Paint - SPA29 Pearl Blue (blå ränder)
Gallery Colours - Gold Mine (guld till detaljer)
Claudia - All Red (rött till detaljer)
China Glaze - Naughty And Nice (mörkrött till detaljer)
Depend - nr 186 (brunt till detaljer)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...